בפוסט הקודם פרסמנו מספר דרכים לשפר את הקמפיין אדוורדס שלכם, אבל לא לכולם יש קמפיין אדוורדס או תקציב לכך ובהתאם לכך כל העיניים נשואות אל הקידום האורגני.

הקידום האורגני שלכם הולך טוב ויפה, יש עלייה יפה במיקומים, אבל אין המרות? מבחינת הלקוח כנראה לא עשיתם כלום וסתם לקחתם לו כסף, אז איך משפרים יחס המרה באתר?

כולם מכירים את המדריכים הרגילים אבל אני רוצה לתת לכם את הטיפים שלי שעזרו לי משמעותית לשפר את יחס ההמרות באתרים אותם אני מקדם.

אתחיל ואומר שאין אתר בלי כוונת המרה. המרה יכולה להיות השארת פרטים, רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר ועוד, אם זאת חשוב לציין שלא כל גולש הוא לקוח פוטנציאלי, גולשים באתר יכולים להיות סתם אנשים סקרנים או אנשים שמעוניינים בעסק שאתם מקדמים אך הם יושבים בקרית שמונה והעסק בבאר שבע, אז מה עושים?

1. pop-ups

פופ-אפס הם חלונות קופצים לגולש בתנאים שאנו מגדירים למערכת, למשל גולשים אשר שהו באתר מעל 10 שניות או היו בדף מסוים.

ישנם מספר מערכות מצויינות, אפילו בעברית (כמו פופטין הלא פחות ממדהימה) שעם ידע אפסי בתכנות תוכלו להשתיל פופ-אפים לפי עמוד, מכשיר, התנהגות הגולש באתר וכך למעשה לשפר את יחס ההמרה שלכם.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר, זה להציג פופ-אפ בפני כל גולש, אך תסכימו איתי שגולש שגלש 3 שניות באתר ושהה רק בדף הבית הוא לא אותו גולש שהיה במספר דפים ושהה באתר מעל ל-3 דקות?

לגבי אלו ששהו 3 שניות, גם אם ישנה איזושהי אפשרות שהם ימירו, זה לא יהיה עם פופ-אפ שלמעשה, יעשה את הפעולה ההפוכה ויבריח אותם, אז למי לכוון את הפופ-אפים אתם שואלים?

תכוונו את הפופ-אפים עבור אלה ששהו זמן שהייה ארוך יחסי באתר, כאלה שהיו במספר עמודים, לקוחות חוזרים וכאלה עם התנהגות נורא ספציפית.

דוגמא לכפתור הנעה בולט

****קוד שובר המקנה 5% הנחה לרוכשים חבילה בפופטין: promo5for6 

מספר כללים חשובים בפופ-אפס:

1.לעשות פופ-אפ בנפרד לכל עמוד שמדבר על הנושא של אותו עמוד. זאת אומרת שאם הלקוח נמצא בעמוד ארונות להציג פופאפ עם תמונה של ארון וכותרת שמדברת על אותו נושא. שיפור ההמרות באופן משמעותי הוא באמצעות התייחסות לדרישה הספציפית של הלקוח,כלומר לפנות ללקוח באופן אישי. בדומה לגוגל אדוורדס, אם לקוח חיפש "ארון נעליים" מן הסתם תפנו אותו לדף נחיתה שיש בו ארונות נעליים ולא מיטות, נכון?

2.כלל נוסף מאוד חשוב הוא להתאים את הפופ-אפ לפי סוג המכשיר של המשתמש. פופ-אפ מיוחד למחשב ופופ אפ מיוחד למובייל. אני לא אומר את זה סתם, הויזואליות של פופ-אפ למחשב במובייל היא לעיתים נוראית למי שגולש מהמובייל, לא נוחה ומרתיעה וכך לא הופכים גולשים ללקוחות. אתם חושבים שזה מסובך? אין לכם מושג כמה זה שטויות, באמצעות Poptin שציינתי למעלה תוכלו לבחור את סוג הפופ-אפ שלכם, סוג המכשיר ועוד.

3.לא לשים פופ-אפ עבור אלה שכבר המירו והשאירו פרטים, זה מראה על נואשות ועלול להרתיע, אז איך עושים את זה? תייצרו דף תודה, שבו כל השארת פרטים מפנה אליו, ובמערכת פופ-אפים תיצרו כלל שכל לקוח שמגיע לדף תודה לא להפעיל בפניו פופ-אפ.

מה נותנים בפופ-אפים?

אז כמובן שזה משתנה בתחום העסק, ביעדים שלו וגם אם תשאלו אותי באיזה עמוד באתר מדובר.

כבר אמרנו שהמפתח הוא לפנות לכל לקוח כאילו עשינו את הפופ-אפ הזה במיוחד עבורו. עכשיו נותר לנו לשכנע אותו לעשות את מה שהוא לא עשה עד כה באתר וזה להשאיר פרטים. כלומר, אתם צריכים לתת כאן איזה Tie breaker שישכנע אותו.

אם לדוגמה הגולש בעמוד  יצירת קשר, והוא לוחץ על X זאת אומרת שהוא היה רגע מהשארת פרטים אך התחרט, כאן תקפיצו לו פופ-אפ של מבצע כלשהו. הישראלים אוהבים מבצעים. קופון המקנה 5 אחוז הנחה או משהו בסגנון. לא בכל פופ-אפ צריך לתת ללקוח למלא שדות של שם וטלפון, למשל בעמוד מידע מקצועי, הייתי משאיר שם פופ-אפ עם שדה אחת, של מייל, מכיוון שלא כל הלקוחות יגיעו בפעם הראשונה במטרה להמיר, ישנם כאלה שעושים את המחקרים שלהם וחשדניים, וכדי ללבוש את ליבם אתם יכולים לעשות זאת באמצעות פופ- אפ שבו אתה מראה להם שיש לך ניוזלטר, שיש לך חנות רצינית ואתה כותב כל שבוע, שאתה שם לב לכל הגולשים באתר ולא רק לאלה שהמירו.

בנוסף אתם יכולים לתת גם ספר אלקטרוני במתנה, מס' טיפים לבחירת מוצר כלשהו ועוד.

2. מתנות

שמתי את המתנות כאן כי זה מתקשר באיזשהו אופן לפופ-אפים. בואו נדבר דוגרי, הכרתם פעם מישהו שלא אהב מתנות? שלא תבינו אותי לא נכון, אני לא אומר לכם עכשיו להציע טיפולים/מוצרים בחינם, ממש לא. גם אני לא דורש ממכם עכשיו להשקיע בזה תקציבית. גם המתנה הקטנה ביותר יכולה להיות קלף מנצח שישכנע את הגולש להמיר. טיפול הבא ב-3 אחוזים הנחה, טיפול עשירי חינם, מדריך טיפים, ספר אלקטרוני שכתבתם לפני 10 שנים והרשימה עוד גדולה. תהיו יצירתיים - סומך עליכם!

3. טפסי יצירת קשר - לפנק, לפנק, לפנק

אומנם זה אמור להיות המובן מאליו, אך זה לא קורה בכל האתרים. אל תתביישו לשים את הטופס שלכם בעוד עמודים חוץ מהטופס יצירת קשר.

שימו אותו באמצע פוסטים שאתה כותבים, שימו בפוטר, שימו בווידג'ט השמאלי או הימני, בשורה התחתונה אל תתקמצנו ואל תתנו לגולש אפילו רגע אחד לחפש איפה הוא משאיר פרטים במידה והוא מעוניין.

shortcode2

אחת הדרכים לשפר יחס המרה הפשוטה ומצחיקה מרוב שהיא הזויה היא להתסכל על האתר איך הוא נראה מהמובייל, האם הוא מהיר וכדומה. בפעולה פשוטה זו אתם יכולים לעלות על מספר פאשלות שישפרו את היחס ההמרה שלכם באופן משמעותי והנה מספר דוגמאות למה אני מתכוון: לפעמים המוצר חתוך במובייל, לפעמים הטופס צור קשר בו מחסיר שדות, פשוט תעברו על כל האתר במובייל ותוודאו שלא חסר שם כלום וכיאה לפלטפורמה שממנה מגיעים רוב הגולשים כמעט בכל האתרים אתם פשוט לא יכולים להתעלם מזה.

5. לחצן התקשרות לגולשים מהמובייל

 

אם כבר במובייל עסקינן ואם אתם עוקבים אחר הדברים שאני כותב אתם בוודאי יודעים מה אני חושב על הלקוח הישראלי, ואם לא אז אציין זאת שוב. הלקוח הישראלי מחפש מענה/תשובה באופן מיידי, אין לו תמיד את הסבלנות למלא פרטים באתר ולשבת כמו ילד טוב ולחכות שאתם תחזרו אליו. באמצעות הוספת כפתור התקשרות מהמובייל קיבלנו יותר פניות לעסק ב-150 אחוז. עכשיו תשאלו, איך נמדוד שיחות אם אין לנו מעקב אחרי זה? התשובה בגוף השאלה, שימו מעקב אחרי זה. לא משנה גם אם אתם הכי סומכים על הלקוח שייספר לכם שיש שיחה, הוא בעצמו לא  תמיד יכול לדעת אם זו שיחה שהגיעה מהאתר או מאיזה אינדקס טלפונים שהוא רשם את העסק שלו לפני 20 שנה.

בשביל לבצע אופטימיזציית המרות אתם חייבים לעקוב אחרי הכל.
דוגמא ללחצן התקשרות  

איך מבצעים מעקב אחרי שיחות?

חשבתי לרגע שלעולם לא תשאלו. ישנן מספר חברות המספקים שירותים שכאלה. אחת מצויינת שכזו נקראת

 PayCall.

באמצעותה תוכלו לעקוב אחר שיחות שמתקבלות באמצעות מספר וירטואלי, להפיק דוחות פירוט שיחות ללקוחות שלכם, לקבל התראות לטלפון ולמייל עם המלל שאתם בוחרים, להקליט שיחות ועם מחיר בהחלט מצוין לכל עסק, קטן וגדול כאחד. בנוסף ישנו Dashboard נוח למשתמש שאם ידע מינימלי במחשבים תוכלו להשתמש בו , תמיכה טלפונית מסביב לשעון ומדריכי וידאו. בנוסף PayCall מעניקים הדרכה טלפונית ראשונה ללא עלות!

***לרוכשים חבילות בPayCall דרך פוסט זה ישנה 5 אחוזי הנחה!

איך מוסיפים חייגן

במידה והאתר שאתם מקדמים הוא וורדפרס, ישנם מספר תוספים מעולים שעושים את העבודה ללא צורך בתכנות. אחד שכזה, והחביב עלינו יש לציין הוא תוסף "Call Now button". במידה ואין לכם וורדפרדס, תראו מדריכים ברשת או שלמו למתכנת, תאמינו לי זה שווה את זה. יחס הפניות מטופס לידים לעומת כמות הפניות משיחות הוא אפסי.

6. שאלונים

אחד הדברים שאני רואה שכמעט לא קיים באתרים וממיר בצורה מטורפת זה שאלונים, אז נכון לא לכל האתרים זה מתאים אבל לאתרים שזה מתאים זה בהחלט דרך לא פחות ממטורפת גם ליצור מעורבות, גם להאריך את זמן השהייה של המשתמש באתר (תורם לקידום האורגני), גם חוסך עבורכם זמן יקר וגם ממיר.

לדוגמה אתר של חברה להחזרי מס. היא מדורגת גבוה על כל הביטויים להחזרי מס אך בכל זאת לא תמיד אנשים ממירים מהטופס צור קשר שבאתר וגם אלה שממירים, יכול להיות שהם לא זכאים להחזר מס או שלא משתלם לחברה לעבור איתם תהליך שכזה.

אז מה עושים?

שאלון. לא חובה להיות חטטני מדי, הם גם יעלו את אחוז ההמרות שלהם, גם יוכלו להעביר סינון קפדני, גם לחסוך זמן יקר, וגם להעלות את המיקום של האתר שלהם.

כמובן שאם תשאלו אותנו כמעט לכל אתר אפשר לשים שאלון, גם לחנות E commerce וגם לבעל קליניקה פרטית בתחום הרפואה המשלימה.

שאלון

7.וידאו אותנטי

אחד מהדברים שמייצר הכי הרבה אינטראקציה של הלקוח עם האתר הוא וידאו. תכניסו את זה לראש שלכם - אנשים אוהבים וידאו!

וידאו אפשר לשים בדף הבית, בדפים ספציפים באתר או אפילו ברשתות החברתיות. ישנם אין סוף שימושים לוידאו, אז איך משפרים יחס המרה באמצעות וידאו?

א. סרטון תדמית, אם תשאלו אותי אתם לא יכולים לעשות שום וידאו אחר לפני שעשיתם סרטון תדמית. סרטון תדמית משדר רציניות, מכניס לאנשים שאם בעל עסק משקיע בוידאו כנראה הוא ככה משקיע בעסק שלו.

בסרטון תדמית אתם יכולים לשים קצת על אודות העסק, עליכם והכי חשוב, שבלעדיו בחיים אל תעשו סרטון תדמית זה הלקוחות מרוצים. תהפכו את העולם, תפשפשו טוב טוב בלקוחות החוזרים שלכם, ותמצאו לפחות 3 או 4 אנשים לא ביישנים שמוכנים לדבר אל מצלמה ולהגיד כמה השירות שלכם היה טוב.

ב.סקירת מוצרים - לסקירת מוצרים יש 2 אפשרויות : סקירת מוצר על ידיכם או מישהו מהחברה שמסקר אותו או סקירה על ידי לקוח. שתיהם טובים, ברור ששל לקוח יכול להיות הרבה יותר.

8.ביקורות

אם יש לכם דף עסקי בפייסבוק או Google my business וחשבתם להזניח את הביקורות שם, אוי אין לכם מושג איזה טעות איומה אתם עושים. מניח שאם אתם בעלי עסקים יצא לכם להבין כמה הלקוח הישראלי בררן, ברוב המקרים הוא יכנס לדף העסקי שלכם יקרא מה רשום שם בביקורות וכנל לגבי ה-Google my business. בחיים אל תזניחו את הביקורות האלה וכל לקוח שנתתם לו שירות מצוין תבקשו ממנו לתת לכם ביקורת גם בפייסבוק וגם בגוגל (שהביקורות בגוגל עוזרות גם לקידום האורגני לאתר). במידה והעסק עבר אליכם מידיים אחרות וכך גם הדף עסקי והביקורות באותו דף גרועות, תסתירו בינתיים את הביקורות מהעמוד עד שמצב ישתפר.

לא מסתדרים? רוצים עזרה בקידום האתר ושיפור יחס ההמרה? השאירו פרטים עכשיו!

     

שתפו עם חברים

רוצה להתחיל למכור?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מידע נוסף שיעניין אתכם

איך שינה האינטרנט את תחום השיווק?

האינטרנט שינה את תחום השיווק והמכירות באופן דרסטי. בעבר, עסקים הסתמכו על פרסום בעיתונות, פרסום בטלוויזיה או פרסום מפה לאוזן, כדי להגיע לקהלי היעד שלהם. אבל המצאת ה-www (World Wide

איך לכתוב תוכן שיכניס תנועה אורגנית לאתר וגם ימיר אותה לפניות?

כל בעל או בעלת עסק רוצים למשוך את תשומת הלב של כמה שיותר גולשים. בנוסף, ישנה השאיפה גם להרשים את אותם אנשים שגילו עניין בעסק, ובשלב הבא המטרה היא לתרגם

מה החשיבות של קורס קידום אתרים בגוגל?

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא תהליך של שיפור דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מעניק לאתר שלך יותר חשיפה למשתמשים, מה שיכול להוביל ליותר

איך קידום אתרים בגוגל עובד?

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא תהליך של שיפור דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מעניק לאתר שלך יותר חשיפה למשתמשים, מה שיכול להוביל ליותר