תמונה של תמונה של איך לכתוב תוכן שיכניס תנועה אורגנית לאתר וגם ימיר אותה לפניות

כל בעל או בעלת עסק רוצים למשוך את תשומת הלב של כמה שיותר גולשים. בנוסף, ישנה השאיפה גם להרשים את אותם אנשים שגילו עניין בעסק, ובשלב הבא המטרה היא לתרגם את הרושם החיובי לפעולה – פנייה לעסק, השארת פרטי קשר ואולי אפילו רכישה מידית. עם התוכן הנכון אפשר לסמן V על כל 3 המרכיבים הנ"ל בשיווק חכם, וכאן בעמוד תמצאו דגשים רלוונטיים ליצירת אותו תוכן יקר ערך.

מי הקוראים של התוכן?

כמו במקרים רבים אחרים, גם כדי לענות על השאלה שבכותרת צריך קודם כל למצוא תשובות לכמה שאלות אחרות. הראשונה שבהן היא מיהם בעצם הקוראים של התוכן. לכאורה התשובה פשוטה: קהל היעד של העסק, אבל בפועל לא תמיד בעל או בעלת העסק יודעים להגדיר במדויק למי הם מכוונים. לפעמים ההגדרה רחבה מדי ויידרשו מספר תכנים שונים – אחד לכל פלח שוק. לדוגמה, אם המטרה היא לעורר עניין סביב תוסף מזון חדש שיכול לעזור מאוד גם לספורטאים, גם לנשים בהריון וגם לבני ובנות הגיל השלישי, תוכן מתאים לספורטאים לא ימשוך נשים הרות, וגם כדי להניע לפעולה מבוגרים ומבוגרות יהיה צורך בתוכן ייעודי עבורם.

מה קהל היעד רוצה לדעת?

אחרי האפיון המדויק של הגולשים שאליהם פונה התוכן, השלב הבא הוא להיכנס לראש שלהם. כשאנחנו חושבים כמו לקוח פוטנציאלי, אנחנו מבינים מה מעסיק אותו, מה חשוב לו במיוחד לדעת, לאיזה צורך הוא מחפש מענה, מה עלול להרתיע אותו מלפנות לעסק, מה מניע אותו לפעולה ועוד. כשאנחנו כותבים תוכן בזמן שכל התובנות הנ"ל אצלנו בראש, ובעצם אפשר לומר שאנחנו מדברים עם אותו אדם – בגובה העיניים ומתוך רצון אמיתי לעזור – הטקסט שנוצר יהיה אפקטיבי במיוחד.

הרצון לעזור הוא דגש חשוב. גם כשהמטרה היא שיווק, כדאי לזכור שגולשים לא אוהבים שמוכרים להם דברים אלא רוצים שיעזרו להם. ציטוט יפה של מרטין לותר קינג ג'וניור מזכיר לנו שבסופו של דבר זוהי המדיניות הנכונה גם מבחינה עסקית: "החיים אינם ממהרים לשלם לנו על הטוב שאנחנו עושים, אבל הם תמיד זוכרים אותו".

להיות מיוחדים

עוד המלצה בנוגע לכתיבת כל תוכן באינטרנט היא לנסות להעניק לו אופי ייחודי. לא קל להיות מיוחדים באוקיינוס של תכנים מכל הסוגים, אבל כשמוסיפים זווית אישית ובמידת האפשר אמירה מעניינת על החיים, ולא רק מידע ענייני, אפשר להתבלט – ולהישאר בתודעה של הגולשים כך שהסיכוי לפנייה לעסק עולה.

וגם מדויקים

כשכותבים תוכן למען הרחבת היקף התנועה האורגנית לאתר, ושבנוסף ימיר את התנועה למקסימום אינטראקציות עם העסק, קל להיסחף – למלל מיותר, לעודף סופרלטיבים, לשיווק אגרסיבי וללחץ מופרז על הגולשים. כל אלה לא ישיגו את המטרה, אלא להפך, רק ירחיקו מתעניינים. חשוב מאוד להיות מדויקים וכך לשדר אמינות, מה גם שלכולנו קל יותר להתחבר לטקסטים בגובה העיניים מאשר לתוכן מתאמץ.

לא לשכוח: הנעה לפעולה!

תוכן שפונה לקהל יעד מאופיין היטב, מספק לו ערך אמיתי משמעותי, מצליח להיות גם מעניין וייחודי ונזהר מאגרסיביות הוא תוכן שמושך תנועה אורגנית. זהו גם תוכן שמייצר את הבסיס הנחוץ לפנייה לעסק – הגולש או הגולשת מבינים שהעסק יכול לספק להם תועלת של ממש, ויש להם גם רמת אמון מספיק גבוהה כדי לייצר אינטראקציה. עכשיו נשאר רק עוד דבר אחד פשוט, והוא להזכיר להם לבצע את הפעולה הרצויה. בהתאם חשוב לשבץ בכל תוכן גם הנעה עניינית לאותה פעולה.

*** נכתב בשיתוף Impressive Digital. בקרו באתר החברה:  https://impressive.co.il