להצעת מחיר חייגו
072-3712100

איך עובד מנוע החיפוש של גוגל?

צור קשר

כולנו רוצים להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל. מקדמי אתרים עושים עבודה קשה בכדי להתחקות אחר האלגוריתם של גוגל ולהצליח להגיע ליעד הנכסף. אבל איך באמת עובד מנוע החיפוש של גוגל? בכתבה הבאה:

הכתבה בשיתוף אתר https://www.gemplan.co.il/

גוגל – אינדקס ענקי

כשאנחנו מחפשים משהו במנוע החיפוש של גוגל, אנחנו בעצם מחפשים אותו באינדקס של גוגל – מעין ארכיון ענק שכולל טריליוני עמודים ברשת. לא מדובר בחיפוש תוצאות בכל האינטרנט בזמן אמת, אלא בארכיון הסרוק של גוגל. כמובן שאנחנו מדברים כאן על תוצאות אורגניות בלבד, ללא מודעות.

הסריקה של עמודי הרשת נעשית ע”י הרובוטים של גוגל, אשר מכונים בקיצור בוטים או זוחלים או עכבישים.  הם בעצם מזדחלים ברחבי האינטרנט ומדווחים לגוגל את מה שהם מגלים בדרך. למעשה, הם סורקים באופן קבוע את רשת האינטרנט, מצרפים לאינדקס אתרים חדשים, כמו גם מעדכנים אתרים קיימים. הבוטים מקבלים כתובות של אתרים, אם באמצעות ממשק הוספת האתרים של גוגל או אם באמצעות קישורים. לאחר שהרובוט של גוגל סורק את תוכן העמוד, מערכת האינדקס של גוגל מקשרת לכל עמוד בבסיס הנתונים, מילות מפתח שדלה הרובוט מהטקסט. 

מה תדירות הסריקה?

יש אתרים שנסרקים בתדירות גבוהה (אחת ליום או כמה פעמים ביום) – מדובר לרוב באתרים חדשותיים או באתרים חזקים שמקבלים קישורים רבים. לעומת זאת, אתרים חדשים או אתרים פחות פופולאריים (שלא זוכים לקישורים רבים) ייסרקו בתדירות נמוכה יותר – אחת לשבוע, אחת לשבועיים ואפילו אחת לחודש אם האתר ממש לא מוכר.

גוגל יודע לסרוק הכל?

הבוטים של גוגל סורקים למעשה את קוד העמוד, הקוד מלמד אותם את כל התוכן הקיים בעמוד. כדי שיוכלו לסרוק את העמוד, הוא צריך להיות מסוג להם נגיש. לגוגל הכי נוח לסרוק עמודי HTML. עד לפני מספר שנים לא גדול, לבוטים של גוגל היה מאתגר להתמודד עם שפת Javascript, שהיום היא נפוצה כמעט כמו HTML.

גוגל השתפרו רבות ביכולת שלהם לסרוק JS וגם שפות תכנות נוספות, אבל תמיד יש טכנולוגיות חדשות שמאתגרות את הבוטים שלהם. במקרים בהם אתרים בנויים בטכנולוגיות אלו, והם מיועדים להתאנדקס ולהיות מקודמים – יש פתרונות שונים המאפשרים להנגיש אותם לגוגל ולשאר מנועי החיפוש בצורה אופטימלית.

מה משפיע על דירוג תוצאות החיפוש?

בעת ביצוע חיפוש, מאתרת פונקציית השאילתה במערכת את כל העמודים בהם מופיעות מילות המפתח שהוקשו. מנוע החיפוש מציג אותם על פי סדר, שקובעת מערכת Page Rank של גוגל, המתיימרת למיין אתרים לפי איכות המידע, גילו, מספר גולשים לאתר, מספר הקישורים בעולם ועוד משתנים שגוגל מעדכנת מדי פעם במטרה לשפר את חוויית החיפוש.

איך אפשר להשפיע על הסריקה של האתר שלי?

יש הרבה דרכים לגרום לכך שגוגל אכן יסרקו את האתר שלך, הנה כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב:

  • דיוק במילות המפתח – חשוב לבצע מחקר מילות מפתח ובהתאם ליצור תוכן לאתר, שבו ישנו שימוש במילים האלו.
  • היררכיה נכונה – רצוי לבנות אתר שבו כל העמודים נגישים מהתפריט הראשי או המשני במרחק של עד 3 קליקים, כך לא יפספסו הבוטים את העמודים הפנימיים בסריקה.

●       מפת אתר / Sitemaps – ניתן ליצור מפת אתר מסוג XML – מעין קובץ המכיל את רשימת עמודי האתר במטרה להגיש לגוגל לסריקה מהירה ויעילה של עמודי האתר. את הקובץ מגישים באמצעות ה- Search Console. אפשר גם ליצור מפת אתר פיזית – זה למעשה עמוד באתר, המכיל רשימה מסודרת של עמודי האתר. הגשת מפת אתר לגוגל יכולה משמעותית לזרז סריקה של אתרים חדשים ולרענן אתרים קיימים.

●       קובץ Robots.txt – קובץ רובוטס יושב על התיקיה הראשית של הדומיין ותפקידו לתת הוראות לגוגל ושאר מנועי חיפוש, אילוי עמודים לסרוק ואילו לא. זהו הקובץ הראשון שמנועי החיפוש מבקרים בו לפני שסורקים את האתר בכל פעם.

 

 

התקשר עכשיו