תמונה של איך קידום אורגני SEO הציל את העסק שלי מסגירה

בחרנו לשתף אתכם באחד הסיפורים של הלקוחות שלנו שהיה על סף סגירה, קריאה מהנה!

גם אתה כבעל עסק מקבל לעתים קרובות טלפונים ממפרסמים? הצעות לחשיפה במגזין ייעודי הפונה בדיוק לקהל היעד שלך, והוא גם קהל בעל הון והרגלי רכישה, באנר באתר הזוכה לכמות עצומה של כניסות או פשוט פרסום ממומן במנוע החיפוש המוביל בעולם שיבטיח לך לקפוץ בראש העמוד בתוצאות החיפוש אחר השירות או המוצר שלך?

לפני שאתה ממהר להכניס יד לכיס ולהכין את מנהל הבנק לצמיחה העסקית המובטחת במאות אחוזים, כדאי שתכיר את הסיפור שלי, את העסק שהקמתי במו ידי וכמעט קברתי בשל חוסר בלקוחות ובשל הוצאות בחתי נתפסות על פרסום ושיווק- כסף שפשוט ירד לטמיון.

שרשרת של טעויות 

כקבלן בתחום הבנייה הירוקה, העסק שלי מטבע הדברים אינו פונה לכולם. ויחד עם זאת, קהל היעד לבניה ירוקה, הן בתחום הבינוי והן בתחום השיפוצים, הולך ומתרחב, מה שמשך אותי להשקיע בלימודים, היכרות מעמיקה עם תקן בניה ירוקה ודרישותיו, רכישת מערכות אקולוגיות, כלים ושיטות עבודה מתקדמות ולהביא לשוק מקצועיות ואיכות שאין שניה לה.

כל אלה לא עזרו לי כאשר השקעתי אלפי שקלים בעיתונים המקומיים, פרסמתי באנרים מעוצבים באתרים העוסקים בבניה ושלחתי דיוורים ישירים למאות יזמים, קבלנים ובעלי מקצוע בישראל. הפרנסה המזערית בסופו של יום הגיעה מפה לאוזן, בעבודות שיפוצים קלות שהיו הרבה מתחת ליכולות, הכישורים והידע שרציתי להביא.

המהפך החשיבתי התחיל בקורס שלקחתי בחסות הרשות המקומית, שנועד לעודד בעלי עסקים להכיר ונצל את רשת האינטרנט לצרכי שיווק. עוד בטרם התחלתי בלימודים הבנתי כי הלקוחות הפוטנציאלים אתם הייתי רוצה לעבוד נמצאים במנוע החיפוש גוגל, והיכרות עם הרגלי הגלישה והחיפוש שלהם לצד הבנת השפה יביא את העסק המקצועי והמעולה שלי לחשיפה הנכונה.

אלא שהייתה עוד טעות אחת שהייתי צריך לעשות בדרך, ובחסות משרד פרסום ענק שגבה עמלה בת מאות אחוזים על הפרסום: פרסום ממומן בגוגל. הפרסום הממומן בגוגל מבטיח הרים וגבעות ולכאורה פשוט מאוד ליישום: זיהוי מילות החיפוש של הלקוחות הפוטנציאלים ורכישת חשיפה למחפשים אחר מילים אלו. החסרונות: מה שהוצג כתכנית פרסום שנתית היה למעשה כמות הקלקות מוגבלת שהסתיימה בפחות מחודשיים, חלק ניכר מן הכניסות היו של מתחרים לצרכי למידה וריגול עסקי או על מנת "לשתות" את כמות ההקלקות שנרכשו ולדחוק אותי מהמקום הראשון, העלות למילות החיפוש המבוקשות היא גבוהה במיוחד, והחיסרון הבולט ביותר: בפרסום ממומן בגוגל האתר מופיע בעמוד הראשון תוך ציון המילים "מודעה פרסומית" כנדרש בחוק. למעלה מ-70% מן הגולשים מדלגים אחר התוצאות הפרסומיות ומחפשים מידע בעל ערך בזכות עצמו, בדומה לאלה שמנצלים את הפסקת הפרסומות בטלוויזיה להכנת קפה.

ובינתיים העסק בו השקעתי את נשמתי, עבר למעלה משנה ללא כל פרויקט משמעותי מכניס, כאשר הניסיונות למציאת הפלטפורמה השיווקית הנכונה שאבו את יתרת החסכונות והמשאבים, מה שבפעם הראשונה הביא אותי להרהר על סגירת העסק וויתור על החלום.

נקודת התפנית

העזרה הלא צפויה הגיעה מחבר המחזיק בעסק בתחום אחר לחלוטין: פיצרייה מקומית. החבר סיפר על האפשרות להרים את האתר לראש תוצאות החיפוש מבלי לשלם לגוגל ולו שקל אחד, בזכות היכרות עם צרכי הגולשים ויצירת עסק ואתר המהווה סמכות מקצועית ומעניק ערך מוסף לגולשים. מאחר ולא הכרתי את הפלטפורמה נאלצתי לפנות פעם נוספת לאיש מקצוע, אלא שהפעם במקום להבטיח לי הרים וגבעות נתקלתי בחברה מקצועית שהעמידה לרשותי מקדם אתרים מסור ויצירתי, שהבטיח תהליך ארוך בן מספר חודשים ללא תוצאות מידיות, עבודה בשיתוף פעולה ומחיר חודשי סביר.

במקום בפרסומות האתר התמלא בתוכן איכותי, הכלים המקצועיים והמערכות המתקדמות שאני מספק בעולם הבנייה כיכבו באתרים מקצועיים חיצוניים וקישורים איכותיים הביאו לאתר גולשים המתעניינים באמת במה שיש לי להציע. לאט לאט האתר המקצועי והעשיר שלי טיפס אל ראש מנועי החיפוש, כאשר בכל רגע נתון יכולתי לראות כמה גולשים נכנסו לאתר, מהיכן הגיעו אליו, על איזה מידע התעכבו ואף יצרו קשר פעיל. קידום ממומן בגוגל אינו פרסום- הוא קידום המפענח את השיטה של גוגל לספק לגולשים איכות, וממצב את העסק והאתר בסמכות בתחומו. לאחר חודשים אחדים הפכתי לשם דבר בתחום הבניה הירוקה, זכיתי לשכור עובדים חדשים ולהביא לידי ביטוי יכולות, כלים ומקצועיות שתורגמו לפרנסה הגונה לי ולעובדיי.

חברת SEOXPRESS  מלווה עסקים רבים, מקימה ומקדמת אתרים קיימים, באמצעות קידום אורגני ברשת, המביא לחשיפה איכותית ולקהלי יעד ממוקדים, על סמך עבודת מחקר וניתוח מקיפה. חברתנו מעניקה שירותי קידום אתרים אורגני בעלי תוצאות מוכחות לעשרות אתרים מתחומים שונים, במקצועיות ובמצוינות.