תמונה של איך שינה האינטרנט את תחום השיווק

האינטרנט שינה את תחום השיווק והמכירות באופן דרסטי. בעבר, עסקים הסתמכו על פרסום בעיתונות, פרסום בטלוויזיה או פרסום מפה לאוזן, כדי להגיע לקהלי היעד שלהם. אבל המצאת ה-www (World Wide Web) גרמה לשינוי פרדיגמה ששינתה לעד את אופן הפרסום.

האינטרנט מספק לאנשים ׳קול׳ שמעולם לא היה להם בעבר, והפך למקום שבו הצרכנים הם אלה שמחזיקים ברסן השלטון. למשל, קחו את האפשרות של עסק קטן לשווק ולמכור להמונים באמצעות קידום ממומן בפייסבוק.

להלן 4 גורמים מרכזיים המבוססים על פרסום באינטרנט ששינו לנצח את תחום השיווק:

ידע צרכני

הזמינות של האינטרנט העניקה לצרכנים גישה חסרת תקדים למידע עשיר על נושאים שונים, כמו ריבית על משכנתא, כאילו הספרייה באוניברסיטה הגיעה ישירות לביתם.

ביקורות בגוגל – אנשים יכולים להיכנס לאינטרנט ולקרוא ביקורות, טובות ורעות, על מה שאנשים אמרו על המוצר שהם מעוניינים לקנות, עוד לפני ביצוע הרכישה. זה מוביל לצורך של עסקים להעצים את נאמנות הלקוחות שהופכים למקדמי המותג.

מדיה חברתית – היא פלטפורמה שיווקית מרשימה, המאפשרת להשתמש במשפיענים, באפשרויות כמו שיווק ממומן בפייסבוק ועוד. כל מה שעסקים צריכים לעשות היום זה להוציא את המותג הטוב ביותר לשוק, והצרכנים כבר ידאגו לפרסם אותו עבורם.

חוסר אמון

עם המצאת האינטרנט החל להגיע הודעות דואר זבל עם הצעות כוזבות או עם וירוסים למחשב ברגע שלוחצים עליהן. יותר ויותר מחקרים מלמדים שהדרך היעילה ביותר לפרסם בשוק העכשווי היא להשתמש בגישה מבוססת inbound, המפתחת יחסי אמון עם המותג כבר בשלב המוקדם ביותר. כשמותגים מציעים מידע רלוונטי שאינו מאיץ מכירה ללקוחות פוטנציאליים המחפשים מידע באינטרנט, הם מוכיחים את עצמם עוד לפני שהצרכן שקל לבצע רכישה. זה בתורו עוזר לבנות אמון במותג ולהוביל ללקוחות נאמנים לאורך זמן.

נוחות

לאנשים נמאס לראות פרסומות שמרגיזות אותם עד כדי כך שהם מוכנים לשלם את המחיר כדי לא לראות אותם (כמו למשל, האפשרות שמציעה ספוטיפיי למשתמשים בתשלום). אנשים רבים גם בוחרים להשתמש באפליקציות לחסימת פרסומות, המאפשרות להם לראות רק את החומר שהם רוצים לראות. לא פלא שמספר המשתמשים בחוסם פרסומות במכשירים שלהם, הולך וגדל עם השנים.

לקבלת מידע על קידום אורגני בגוגל לחצו >> 

ביזור

המשמעות של ביזור היא שהנתונים מפוזרים על פני רשתות מרובות וכבר לא מוחזקים במיקום אחד שיכול להיפגע על ידי גורמים זדוניים. טכנולוגיית הבלוקצ׳יין (Blockchain) מגיעה עם הגנות מובנות מפני התקפות והן הופכות קריטיות עבור Web 3.0.

ככול שיותר עסקים יתחילו להשתמש במערכת מבוזרת, כך אבטחת הנתונים ושקיפות המסופקים על ידי טכנולוגיית הבלוקצ׳יין יהיו יותר פופולריים. טכנולוגיה זו מאפשרת ללקוחות ליצור אינטראקציה ישירה עם העסק, בלי צורך במתווכים. המשמעות היא שלצרכנים תהיה שליטה רבה יותר על פרטיות הנתונים שלהם. המטרה היא להתקדם לכיוון של מערכת אקולוגית פתוחה של שיווק ללא מתווכים, שנותנת את הכוח למשתמשי הקצה באשר הם.