ספר החוקים של גוגל

כיצד ניתן לדעת מהו ספר החוקים של גוגל שקובע מיקומים?

איך ימצאו אתכם לקוחות פוטנציאליים הגולשים באינטרנט? עבור עסקים בימינו, התשובה היא פשוטה: הם נכנסים לאינטרנט, ובמיוחד הם נכנסים למנועי חיפוש כמו גוגל.

למרות שפרסומות בתשלום הן דרך מצוינת להשיג חשיפה מיידית במנוע החיפוש, העסק צריך לעבוד גם על בניית הדירוג האורגני שלכם. אתם יכולים להגדיל את נראות העסק שלכם עם נוכחות חזקה בתוצאות: 

  • הן משולמות (אלה שלצדן מופיע: ad) 
  • והן אורגניות 

לא משנה באיזה עסק מדובר, אם אתם רוצים למשוך לקוחות ולהניב הכנסה, החשיפה שלכם במנועי החיפוש היא קריטית.

אמנם, אתם לא יכולים לשלוט על הדרך שבה מנועי החיפוש חושבים ופועלים, אבל אתם יכולים לעשות הרבה כדי להגדיל את סיכויי האתר שלכם להופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש.

כאן נכנסת לפעולה הפרקטיקה של האופטימיזציה למנועי החיפוש – SEO (Search Engine Optimization), שעוסקת בהתאמה של האתר שלכם לגורמי הדירוג השונים (לוגריתמים) של גוגל.

מהם גורמי הדירוג?

אופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) היא תהליך שמייעל את האתר שלכם כך שידורג במיקום גבוה ככול האפשר בתוצאות האורגניות במנוע החיפוש. השימוש במונח ׳אורגני׳ מתייחס לתוצאות חיפוש ללא תשלום (ad) וזה שונה מפרסום בתשלום לקליק, שהוא אסטרטגיה המתמקדת ביצירת תנועה.

מה ההבדל בין גורמי דירוג בגוגל בתשלום לעומת תעבורה אורגנית?

קידום אתרים בגוגל מתייחס בדרך כלל לשני סוגי דירוגים של גוגל, הנקבעים על ידי אלגוריתמים שלוקחים בחשבון מאפיינים ומדדים חשובים בעיני גוגל. אלו יהיו גם גורמי הדירוג שלכם. 

אמנם, לא כל גורמי הדירוג של גוגל ידועים לציבור, אבל על סמך מה שגוגל חשפה ועל סמך ממצאים שהתגלו בניסויים אמפיריים שונים, רבים מגורמי הדירוג והאלגוריתמים הללו ידועים היום, עם זאת, הם עשויים להשתנות. 

כללית, המאפיינים שבאמצעותם גוגל מנסה לנתח את האתרים הם:

  • איכות
  • אמינות
  • ביצועים

גורמי הדירוג הטכניים של גוגל

במאמר זה נתמקד בגורמי הדירוג הטכניים של האתר ולא באלה הקשורים לתכנים, למילים או לכותרות. 

מנועי החיפוש סורקים וממיינים את כל המידע המוצג באתר שלכם. לשם כך עליכם להבטיח שמספר אלמנטים טכניים יפעלו כראוי. מדובר באבני הבניין המרכיבות את האתר מאחור ומאפשרות לו לתפקד.

כמה אסטרטגיות טכניות המסוגלות לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש:

  1. מהירות האתר והעמודים – כולנו רוצים שהאתר יעלה על המסך בין רגע, וכך גם מנועי החיפוש. לכן, אחד המרכיבים המרכזיים ב-SEO מבחינה טכנית, הוא המהירות בה האתר והדפים נטענים. 
  2. התאמה לנייד – גם אם גרסת האתר שלכם לשולחן העבודה היא מושלמת, דירוג מנועי החיפוש עלול לדרדר אתכם מטה אם האתר לא מותאם לנייד. תמיד בדקו את עמודי האתר כדי לוודא שהם נגישים בקלות לסוגים שונים של מכשירים, לא רק לשולחן העבודה.
  3. לינקים (קישורים) פנימיים – פעולת הסריקה של מנועי החיפוש משתמשת בלינקים הפנימיים כסימן שעוזר להם לנתח את המידע ולמיין אותו כראוי. המונח ׳לינקים פנימיים׳, מתייחס לכול היפר-לינק המצביע על דף פנימי באתר שלכם.

לכול אלה צריך להוסיף את גורמי הדירוג שלוקחים בחשבון פרמטרים נוספים כמו: תכנים, כותרות או מילות קישור, אבל על כך במאמר אחר.