תמונה של כל מה שעסק צריך כדי להצליח

החנות הדיגיטלית או אתר הבית שלכם הם השער הדיגיטלי אל העולם, ומהווים אפיק משמעותי להיכרות עם העסק, הערכים, השירותים והמוצרים והמיצוב שלו בתעשייה. פעמים רבות, כאשר מחפשים את שם העסק או את שמו של בעל העסק ועולות תוצאות, שלא מחמיאות לארגון ולפעילות שלו, נדרש לבצע ניהול מוניטין בגוגל.

מהו ניהול מוניטין ומה הוא כולל, ואילו פעולות יוכל כל בעל עסק לבצע בעצמו כדי לדחוק אחורה תוצאות חיפוש לא מחמיאות?

מהו ניהול מוניטין בגוגל, ומה הוא כולל?

ניהול מוניטין נקרא גם ORM- Online Reputation Management מסייע לנתר תוצאות חיפוש על שם העסק או בעליו, ולבחון אלו מהן עלולות לפגוע בשמו הטוב או להביך אותו.

באילו תוצאות מדובר?

ביקורת שלילית על מוצר, בין אם בפורום מקצועי, אתר גדול, כתבה או אפילו באתר הבית עצמו, פסקי דין שליליים על שם בעל העסק (בעיקר כאשר מדובר בשם נפוץ) תגובות שליליות או אזכורים שליליים בכתבות ברשת ובעיקר באתרי החדשות הגדולים, אזכור שלילי בפורום ברשת או בתוך קבוצה סגורה ברשת חברתית, אזכורי שם העסק או בעל העסק באתרים מפוקפקים- אלו רק חלק מהדוגמאות, שעלולות ליצור תדמית שלילית ולפגוע בשמו הטוב של העסק.

כיום, בזכות מספר פעולות ממוקדות, ניתן למזער את ההשפעה השלילית של האזכורים, שפוגעים בשמו הטוב של העסק על ידי קידום של אזכורים מחמיאים יותר, אשר מעמידים את בעל העסק באור חיובי, ומציגים תמונה מאוזנת.

מהן חמש הפעולות, שייסעו לך לנהל את המוניטין הרשתי שלך?

ישנן מספר פעולות, שניתן לבצע בטווח הזמן המידי על מנת למזער נזקים תדמיתיים ברשת האינטרנט.

קידום תוכן איכותי ומקצועי על העסק

להלן מובאות חמש פעולות מרכזיות מתוכן:

הפעולה הראשונה: להבין את היקף הנזק

ניהול מוניטין בגוגל

כולל הבנה של תמונת המצב כיום, כלומר כמה אזכורים יש על שם בעל העסק וכמה מהם שליליים. הבנה של תמונת המצב הכללית תסייע לבנות תכנית פעולה מקיפה ומתמשכת לתיקון הנזק התדמיתי.
בשלב הראשון יש לבצע שאילתת חיפוש על שם העסק ועל שם בעל העסק, לכתוב כמה תוצאות מופיעות על שמות אלו, ולנסות להבין, והאם קיימים אזכורים לא מחמיאים בחמשת העמודים הראשונים.

הפעולה השנייה: להציג תמונה מאוזנת, שמראה גם צדדים חיוביים.

לכל צד שלילי יש גם צד חיובי, ניהול מוניטין בגוגל כולל קידום של אזכורים חיוביים אודות העסק ובעליו. אזכורים אלו יכולים לבוא לידי ביטוי בחוות הדעת על המוצרים והשירותים, כתבות חיוביות, הסוקרות את תחום הפעילות של העסק, פעילות התנדבותית מסוקרת, סרטונים וכתיבת מאמרי עומק, אשר מעניקים הצצה לפעילות היום יומית של העסק ולרמה המקצועית של העוסקים במלאכה. זה הזמן להתחיל לכתוב, לצלם ולפרסם את העסק ולדחוק בכך את התוצאות השליליות אל העמודים האחרונים בחיפוש.

הפעולה השלישית: פתיחת ערוצים דיגיטליים עם שמו של בעל העסק

מנוע החיפוש גוגל נותן עדיפות לתוצאות חיפוש, המתייחסות לרשתות החברתיות, זה הזמן לפתוח כרטיס עסקי בגוגל, עמוד פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, טוויטר, לינקדאין ולהיות נוכח ברשתות החברתיות, חשוב להגות נכון את שם העסק ולהבליט את הלוגו וסימני היכר נוספים.

הפעולה הרביעית: מעורבות באתרים הנושקים לתחום העיסוק

ניהול מוניטין בגוגל כולל מעורבות פעילה באתרים, הנושקים לתחום הפעילות של העסק. אחת לתקופה, בעל העסק או נציג מטעמו יכולים לכתוב, להגיב ולהציג תמונה אחרת מזו המוזכרת ברשת.

הפעולה החמישית: כניסה לפורומים בהם העסק מאוזכר לשלילה

פעמים רבות, הדרך היחידה למזער את הנזק הוא להתייחס אליו ברצינות.

זה הזמן להיכנס לאותם פורומים או קבוצות בהם שם העסק או בעליו הושמצו, להגיב ולהציג את הצד השני, שלא נשמע פעמים רבות, תגובה בוגרת ואחראית תסייע בתיקון המוניטין.

לסיכום,

בזמנים בהם כל אדם יכול להעלות כל העולה על דעתו ברשת, אף אחד לא רוצה להגיע למצב בו אמרה אקראית, שחוזרת על עצמה תחרב את המפעל העסקי ותפגע במוניטין ובשם הטוב של העסק ובעליו.

ניהול מוניטין בגוגל יבטיח שליטה טובה על המצב.

במקרים בהם מעורבים אתרים גדולים, או שמספר האזכורים השליליים דורש עבודת תיקון מעמיקה, ניתן להיעזר באיש מקצוע, המוכשר לנושא.