טקסט עוגן הוא המילים המופיעות בדפדפן שלחיצה עליהן מקשרת לעמוד מסוים באותו אתר או באתר אחר. במרבית המקרים, טקסט העוגן יופיע בעיצוב שונה משאר הטקסט, כאשר בעבר הוא הופיע אוטומטית עם קו תחתון על מנת להדגיש כי מדובר בקישור. בעבר נעשה בו שימוש על ידי מנועי חיפוש ובהם גוגל על מנת לקשר בין מושג או מילת מפתח מסוימים לאתר, בהתאם לכמות הפעמים בה הביטוי הופיע באתרים אחרים כטקסט עוגן המקשר לאתר.

עם העדכונים האחרונים של אלגוריתם תוצאות החיפוש גוגל נוצר שינוי בהתייחסות לטקסט העוגן, כאשר חזרה קבועה על טקסט עוגן זהה בקישורים נכנסים מאתרים שונים החלה לפגוע בדירוג האתר בכלל ובפרט בחיפוש במנועי החיפוש עם מילות המפתח המופיעות בטקסט העוגן. לפי המתודות האחרונות בתחום קידום האתרים, חשוב לגוון את הביטויים המופיעים בטקסט העוגן בקישורים נכנסים לאתר, על מנת שלא לפגוע בדירוגו.