הניווט בעולם האינטרנט מתבצע באמצעות קישורים, טקסטים או תמונות שלחיצה עליהם מובילה לעמוד נוסף באותו האתר או באתר אחר. קישורים נכנסים לאתר הם קישורים מאתרים בעלי כתובת אחרת (URL) המקשרים לאתר מסוים. כמות הקישורים הנכנסים משמשת על מנת לקבוע את דירוג האתר במנועי החיפוש, כאשר יש משמעות גם לדירוג של האתר המקשר בחישוב ההשפעה על האתר.
השגת קישורים נכנסים לאתרים היא אחת הטכניקות הנפוצות בקידום אתרים, ובעבר מקדמי אתרים ניסו להשיג קישורים נכנסים מכל אתר. עדכון פינגווין של האלגוריתם של גוגל פעל על מנת למנוע יצירת קישורים נכנסים באופן מלאכותי על ידי הורדה של דירוג אתרים מסוימים ששימשו כ"חוות קישורים" ונועדו ליצור מניפולציה על מנועי החיפוש. גם האתרים אליהם קישרו "נענשו" ודירוגם הורד, וכך מיקומם בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל.