תמונה של מערכות למחקר מתחרים – איך עושים את זה נכון

אין ספק שכל עבודת SEO איכותית מתחילה ממחקר מתחרים. היכולת שלכם לבדוק מהיכן בדיוק מגיעים הקישורים של המתחרים שלכם, מילות המפתח או הביטויים שאותם הם מקדמים הם בגדר חובה. למזלנו, ישנן מגוון מערכות אוטומטיות שמאפשרות לנו לבצע אנליזה מדוקדקת ולקחת כמה רעיונות ישירות מהאתרים שלהם. איך עושים את זה? המשיכו לקרוא וגלו את כל הסודות.

בודקים את מקור הלינקים ואת הכוח שלהם

לא תמצאו מומחה לקידום אתרים בגוגל שלא מחזיק בארסנל הכלים שלו את התוכנה הנהדרת: Majestic Seo. התוכנה, אשר מאפשרת לקבל תמונה איכותית של סוג הקישורים הנכנסים והיוצאים מהאתר של המתחרים הישרים שלכם, היא התוכנה האיכותית ביותר שיש בתחום. אגב, גם תוכנת Ahrefs היא תוכנה נפלאה, אולם נהוג להתייחס אליה כאל מוצר משלים בתחום ולהשתמש בה יותר לבדיקת תקינות הלינקים.

רואים את מילות המפתח של המתחרים

ישנן מגוון מערכות אשר מאפשרות לבצע מספור של מילים או אפילו בדיקה של התגיות החשובות, אך אין שנייה למערכת

SemRush.

הסוד שלה הוא לא בכוח שלה כמו בעובדה שניתן למצוא בה סקירה מקיפה הצדדים החזקים והחלשים של כל אתר. SemRush מאפשרת לכם לקבל הצצה מהירה מתחת למכסה המנוע של האתר של המתחרים ע"י גילוי מילות המפתח שהוא מקדם ומיקומה במנועי החיפוש של כל מילה, כמות התנועה הנכנסת לאתר מכל ביטוי ועוד. בקיצור, זהו כלי מרכזי למחקר מתחרים אשר יעזור לכם רבות בגיבוש אסטרטגיית פעולה.

מנתחים את התנהגות הגולשים

Moz נחשבה במשך שנים הארוכות לכלי האולטימטיבי שכל מקדם היה חייב שיהיה לו. המערכת שזכורה לרבים בזכות תוסף הדפדפן הוותיק שלה, מאפשרת לבצע בדיקה איכותית של מיקום של כל מילה במגוון של מנועי חיפוש. היתרון שלה על פני מערכות כגון גוגל אנליטיקס, נובע מכך שלא צריך להחדיר כל קוד ולכן היא מתאימה גם למחקר של מתחרים עסקיים. בנוסף, בתוכנה יש אפשרות לבדיקת הלינקים של המתחרים ואחוז הספאם של האתר שלהם.

צופים בתקינות הקוד של המתחרים

כולנו יודעים שוורדפרס היא מערכת הקוד הפתוח הטובה בעולם, אבל עד כמה טוב הקוד באתר של המתחרים שלכם? ובכן, זו שאלה שניתן לעלות עליה די מהר. על ידי שימוש במערכת של W3C  אפשר לראות בדיוק את איכות הקוד של המתחרים שלכם. למעשה, המערכת הדי וותיקה הזו היא מבוססת ווב ולכן ניתן להשתמש בה מכל מקום בעולם ולצפות בתקינות של ה-HTML בלחיצת כפתור. כפועל יוצר מזה, אפשר גם לראות את ההתאמה של האתר למובייל ולבדוק אם הוא בכלל רספונסיבי.

מזהים לינקים שבורים ברגע

למרות שהזכרנו כבר את Ahrefs בסעיף אחר, נראה שאין לה תחליף בכל הנוגע לבדיקת הכשירות של הקישורים של המתחרים. למעשה, כל מומחה לקידום אתרים בגוגל יגיד לכם שהדבר הכי טוב שיש זה למצוא אצל המתחרים שלכם לינקים שבורים. לינקים כאלו עלולים להזיק לאתר של המתחרים ולתת לכם פרספקטיבה אודות אתרים סמכותיים בנישה החדשה שאליה נכנסתם. עוד אופציה, היא להשתמש בתוכנת ה- Screaming Frog הנהדרת.

משתמשים באקסל הישן והטוב

כן, למרות שהיא לא ממש כלי לקידום אתרים, לא תמצאו מקדם אתרים בגוגל שלא משתמש בתוכנה החזקה הזו של מייקרוסופט. האפשרות לנהל את המעקב שלכם ממקום אחד ולצפות בכל הנתונים של מתחרים שלכם באופן מרוכז, מהווה פתרון מושלם. בנוסף, ניתן לחלוק את התוצאות שלכם באופן ברור יותר עם לקוח הקצה ולהבהיר לו בדיוק אילו פעולות נעשו ועל מה הוא הוציא את הכסף שלו.

לסיכום, בכדי לעשות מחקר מתחרים טוב חייבים להיעזר בכלים הדיגיטליים החזקים ביותר שקיימים בשוק. למרות שהם לא תחליף לחשיבה עצמאית ולמעט יצירתיות, הם מספקים מאגר בלתי נדלה של מידע ועוזרים לכם להתחיל את העבודה ברגל ימין.