בניית אתר אינטרנט נחשבת למורכבת מאחר ויש צורך לקחת בחשבון אלמנטים רבים. אחד החשובים שבהם הוא הצורך למשוך את עינו של הגולש על מנת שישהה בו זמן רב ככל האפשר. התחרות על ליבו של הגולש הינה חריפה מאוד ומרבית הגולשים מדלגים במהירות בין האתרים בגלל חוסר עניין ראשוני ומסיבות אחרות. לעיצוב האתר יש השפעה מכרעת על משיכת עינו של הקורא, ולתוכן שבו יש השפעה על משיכת ליבו וסקרנותו. מעבר לרושם הראשוני יש לעיצוב תפקידים נוספים. ככל שאתר יהיה ידידותי למשתמש כן, תגבר המעורבות בו, יגבר הצורך לחזור אליו ולהמליץ עליו לאחרים. בכך ימלא האתר אחר מטרותיו העיקריות: פרסום, העברת מידע, מכירות ועוד.
שידור תחושת אמינות
בגלל חשיבות העיצוב הוא נעשה בד בבד עם היישום הטכנולוגי בו. כל תהליך בניית האתר נעשה יחד עם בעליו שלמעשה, מגדיר את צרכיו. האתר חייב לשדר אמינות כבר מהמבט הראשון וכאן יש צורך לבחור עיצוב שמסביר בצורה ברורה חדה, נקייה ומדויקת את מהות האתר. תמונה מתאימה וטקסט קצר ומנוסח היטב יעשו היטב את העבודה וישאירו את הרושם הראשוני החשוב. תמונה של פנים עדיפה, לרוב, על של חפצים, היא משדרת אמינות וזהות ויוצרת אווירה מוכרת ונעימה. בחירת פונטים נכונה לטקסט, צבע אותיות ורקע מתאים, לרוב לבן, יקלו על הקריאה הראשונית. מיקום הטקסט המוביל אמור להיות בחלק העליון של מסך.
שימוש בסמלים מוכרים
בניית אמון באתר מושגת בקלות רבה יותר כאשר נעשה שימוש בסמלים מוכרים כמו: לוגו של חברה ידועה או סמליל נפוץ מעולם המכירות (באתר שאף מוכר) שיש להם קשר לאתר ועוד. ברגע שמשלבים סמלים בינלאומיים מוכרים לגולשים יוצרים אמון מידי. הגולשים סומכים על אתר שעובד עם הגופים הללו. יש צורך לשמור על ארכיטקטורה זהה בכל האתר. רכיבים מהותיים יוצבו במקום קבוע בכל עמוד כדי לא לבלבל את המשתמשים. ככל שהחשיפה של הגולש תהיה לפרמטרים מוכרים, סטנדארטיים ופופולאריים כן תהיה חווית המשתמש שלו נוחה ונעימה יותר. דוגמאות לתבניות כאלו הן: לוגו המצוי תמיד בראש העמוד שהקלקה עליו תוביל ישירות לעמוד הבית, קישור עם קו תחתון, כפתור יצירת קשר שממוקם בחלק העליון במקום בולט לעין וכן הלאה.
בחירת צבעים
לבחירת הצבעים יש חשיבות מעשית ופסיכולוגית. המעשית קשורה בפסיכולוגיה של המשתמש שקשורה ותורמת להגברת מעורבותו. שימוש בצבע צהוב בהיר יאמץ את עיניו, כפתור הנעה לפעולה אדום יעורר חשד, צבע זהוב יעשיר את התוכן ועוד. לכל צבע יש השפעה על מצבי רוח והתנהגויות ובחירה מושכלת בהם בעת עיצוב האתר תתרום רבות לכוח משיכתו. שימוש וניצול כלים פסיכולוגיים שפותחו לאחר מחקרים רבים בנושאים של התנהגויות אינדיבידואליות והמוניות כאחד חשובים מאין כמוהם. האינטרנט הינו, בעקרון, כלי שמשרת המונים וכל עיצוב אתר אמור להיות מותאם בצורה מרבית אליהם, כמובן, תוך כדי שימת דגש על האפיון שלו.
חשוב לזכור עיצוב האתר משפיע באופן ישיר על שהיית הגולש באתר, שהוא אחד מהמפרמטרים המרכזיים של