קידום אתרים אורגני במחירים הוגנים

אם יש לכם אתר אינטרנט אך הוא אינו מקודם בגוגל יהיה לכם קשה מאוד להפוך אותו לאתר רווחי. ניתן להביא תנועה לאתר באמצעות קמפיין ממומן ובאמצעות דרכים נוספות אולם הדרך הטובה והמשתלמת ביותר בטווח הארוך, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינות אחרות, היא באמצעות קידום אתרים אורגני. קידום אורגני מתייחס לפעולות שונות שבעלי האתר או מקדם אתרים מטעמו מבצע על מנת לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. למעשה לא מספיק רק להופיע בתוצאות הראשונות של גוגל – אלא ככל שתתקרבו יותר לתוצאה הראשונה כך תקבלו יותר תנועה לאתר שלכם מבחינה סטטיסטית. איך מתבצע קידום אתרים מקצועי? מה היתרונות שלו על פני טכניקות פרסום אחרות? מתי ניתן לצפות לתוצאות? על כך ועוד במדריך זה.

מהן היתרונות של הקידום האורגני על פני טכניקות אחרות?

  • משתלם כלכלית בטווח הארוך – טכניקת הפרסום של קידום אתרים אורגני היא המשתלמת ביותר בטווח הארוך מבחינה כלכלית כיוון שהיא מביאה יותר תנועה, תנועה איכותית ובשלה יותר ותורמת רבות גם לאספקטים נוספים כמו מיתוג, מוניטין, בניית אמון עם הלקוחות ועוד. לדוגמה: תוכלו להשתמש היום בתקציב של 2,000 ₪ בחודש כדי להביא 100-300 מבקרים לאתר שלכם (בממוצע כמה שקלים לקליק דרך קמפיין ממומן) אולם השקעה של 2,000 ₪ בחודש בקידום אורגני, לאורך זמן, תתחיל להניח לכם כ50-100 מבקרים ביום באתר שלכם בממוצע (תלוי בתחום, בהיקף העבודה, בכמות החיפושים, כמות הלקוחות הפוטנציאליים וכו’) אבל גם עם סטיות קלות בנתונים ראו את ההבדל כיוון שמדובר ב1500-3000 מבקרים בחודש באותו תקציב שבקמפיין ממומן ייתן לך 10%-20% מכמות המבקרים הזו.
  • תנועה איכותית יותר – הגולשים המגיעים מגוגל הינם בשלים יותר ומגיעים לאחר חיפוש המוצר/השירות שהם צריכים ולכן מוכנים לביצוע הזמנה או השארת פרטים באתר שלכם.
  • פירות גם אחרי העונה – השקעתם לאורך שנים בקידום האורגני, נהניתם מהפירות לאורך הזמן ופתאום משהו קרה בעסק והחלטתם להפסיק את ההשקעה בקידום האורגני? סביר להניח שלפחות בכמה חודשים הבאים ועד שהמתחרים שלכם יעקפו אתכם בתוצאות אתם עדיין תוכלו ליהנות מפירות ההשקעה שלכם בקידום האורגני ולקבל תנועה רבה לאתר שלכם.
  • פעולות רבות המיטיבות עם האתר וחוויית השימוש בו – במסגרת עבודה על קידום אורגני של אתר מסוים מבצעים מגוון רחב של פעולות המיטיבות עם האתר, עם הגולשים, עם חוויית השימוש באתר ועוד. מה שמסייע גם בשמירה על אתר מעודכן עם תוכן טוב, גם על הגברת החשיפה למותג, גם להגדלת המכירות באתר ועוד.
  • מיתוג ומוניטין – להופיע ראשון או בין הראשונים בגוגל בביטויי מפתח רלוונטיים בתחום שלכם ימצב אתכם כחברה מובילה בתחום שלכם בעיני הגולשים. כמו כן מקומות ראשונים בגוגל מסמן גם על אמינות אתר החברה ברוב המקרים והגולשים אינם מבדילים בדרך כלל בין אמינות החברה לאמינות אתר החברה ופשוט מחזיקים יותר מהחברה שלכם.

איך ניתן לקדם אתר בגוגל?

הליך קידום אורגני בגוגל הוא הליך סיזיפי הפועל על פני עשרות פעולות המשפיעות על קידום אתר במנועי החיפוש. זו גם הסיבה מדוע שירות קידום אתרים אורגני עולה לא מעט כסף. נרחיב על כך בהמשך המדריך אך כרגע בואו נדבר על קידום אתר בגוגל וכיצד הוא מתבצע.

מנוע החיפוש של גוגל מאפשר לגולש לבצע חיפוש של ביטוי מסוים (שאילתה מסוימת אם תרצו) ובהתאם למה שהגולש חיפש גוגל תציג את המידע הרלוונטי והמדויק ביותר העונה על צרכי החיפוש של הגולש. איך גוגל מבדילה בין מיליון אתרים שיש להם עמוד לאותו ביטוי? באמצעות אלגוריתם מיוחד שהם בנו וכמובן אינם חושפים אותו לקהל הרחב אלא רק מידע קטן ממנו, כאשר באלגוריתם הזה יש מאות פרמטרים המשפיעים על מיקום כזה או אחר של אתר במנוע החיפוש ורק מעט מהפרמטרים הללו ידועים לציבור. גוגל מבצעת מאות עדכונים קטנים לאלגוריתם במהלך השנה כאשר אחת לשנה-שנתיים בדרך כלל יוצא עדכון גדול העשוי להשפיע באופן מהותי על תוצאות החיפוש וגוגל בדרך כלל מכינה אותנו אליו מבעוד מועד.

הליך של קידום אורגני מקצועי דואג לבצע פעולות מקיפות הכוללות טיפול שוטף באתר, יצירת רשת של קישורים להגדלת האמינות והמוניטין של האתר ועוד. לדוגמה: במסגרת הליך הקידום האורגני יבצעו הפעולות הבאות כחלק מעבודת הקידום:

  • מחקר מילות מפתח – מבצעים מחקר מילות מפתח עם כלי מילות המפתח של גוגל או כלי אחר כדי לבחור את ביטוי המפתח הרלוונטיים והמתאימים ביותר לקידום האתר שלנו.
  • מחקר מתחרים – מבצעים מחקר מעמיק של המתחרים, ביטויים שהם מקודמים אליהם, דברים מיוחדים שהם עושים לשיפור חוויית המשתמש באתר שלהם, מהיכן הם מקבלים קישורים מרחבי הרשת ועוד.
  • התאמה רספונסיבית של האתר – חצי מהגולשים באינטרנט היום עושים זאת באמצעות המובייל ולכן חשוב מאוד לבצע התאמה רספונסיבית לאתר המאפשרת גלישה ממסכים שונים מה שיתרום גם לשיפור חוויית המשתמש באתר, גם לכך שחצי מהגולשים לא יעזבו מיידית את האתר שכן המסך אינו מותאם לגלישה והתוכן בוודאי נחתך באמצע.
  • הזנת האתר בתכנים חדשים – חשוב לשמור על האתר מעודכן לעתים קרובות ולכן חברת הקידום תדאג להעלות תכנים חדשים לאתר שלכם, לעדכן את התכנים הקיימים הישנים יותר, לבצע אופטימיזציה לתכנים קיימים ולעדכן את האתר לעתים קרובות.
  • פיזור מאמרים ברשת ויצירת קישורים לאתר – חברת הקידום תיזום את יצירת הקישורים מרחבי הרשת לאתר שלכם. לרוב זה יכלול פיזור מאמרים באתרים שונים ברחבי הרשת מה שיעניק לכם רשת של אתרים המקשרים לאתר שלכם ואולי אף יתרום להבאת גולשים נוספים לאתר ובמקביל גם לשיפור העלאת המוניטין של האתר כמובן.
  • ועוד…

 

היזהרו מטכניקות כובע שחור שגוגל לא אוהב – גם לא במטרה לחסוך במחיר:

קידום אתרים בגוגל ובכלל הוא הליך מורכב ודורש עבודה מקצועית ורחבה. כדי לקצר תהליכים מקדמים חסרי ניסיון או בעלי ניסיון בטכניקות לא חוקיות כדי לקדם את האתר במהירות בגוגל. מי שמבטיח לכם תוך חודש להביא אתכם למקום הראשון בגוגל צריך להדליק לכם נורה אדומה, במיוחד אם מדובר בתחום תחרותי. בדקו את הנושא לעומק ואת שיטת העבודה כיוון שלא רחוק היום שגוגל יעלו על זה ועשויים להרחיק את האתר שלכם ממנועי החיפוש.

תוך כמה זמן נוכל להתחיל לראות תוצאות?

הצפי הריאלי להתחיל לראות את ניצני עבודת הקידום הוא בערך תוך כחצי שעה עד שנה. זה תלוי כמובן בתחום ובמידת התחרות בו, במתחרים שלכם ובאופן שבו הם משקיעים לקדם את עצמם, בשינויים בגוגל לאורך הזמן וכמובן בעקביות שלכם. ביטויים תחרותיים עשויים לקחת שנים עד שתגיעו בהם ל-3 התוצאות הראשונות בגוגל ומצד שני אלו ביטויים שבדרך כלל יש לכם נפח חיפוש מאוד גדול לכן הסבלנות משתלמת.

כיצד נקבע המחיר לשירותי הקידום ומה נחשב למחיר הוגן?

המחיר של קידום אתרים אורגני נמדד אחרי אפיון מתקדם של העבודה הנדרשת, ציפיות הלקוח, תקציב הלקוח הנלקח בחשבון ועוד. המחיר עשוי להשתנות בין חברה לחברה, בין לקוח אחד לאחר והיקף העבודה שהוא מבקש או צריך לקידום האתר שלו ועוד. ככל שהתחום תחרותי יותר ודורש יותר משאבים ייתכן והמחיר יהיה גבוה יותר. ככל שרמת התוכן הנדרשת עבור לקוח מסוים תהיה גבוהה יותר כך המחיר עשוי לעלות וכך הלאה. בדרך כלל תקציב של 1500-2500 ₪ בחודש (לפני מע”מ) יהיה תקציב טוב לקידום אתרים בהיקף סביר ובעיקר לעסקים קטנים. 2500-5000 ₪ בחודש הוא סכום שיתאים למרבית בעלי האתרים/עסקים ומעל הסכום הזה הוא סכום המושקע רק על ידי חברות ענקיות בתחומים מאוד תחרותיים.