תמונה של תרגום מאמרים מאנגלית לעברית

חשבת על מוצר מדהים, בנית אפליקציה או אתר ועכשיו אתה רוצה לפרסם אותו לכולם, אבל, אין לך מושג איך להגיע לקהל היעד שלך. זוהי בעיה של הרבה עסקים קטנים שמתקשים להגיע לקהל היעד שלהם.

לכן, חשוב שתכיר את שתי אסטרטגיות החיפוש שיכולות לפתור את הבעיה שלך – קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.

עסקים רבים מחליטים להשקיע בשתי השיטות של קידום אתרים ולבסוף בוחרים את זו שמתאימה להם ביותר.

מהו קידום אתרים אורגני ?

קידום אתרים אורגני יכול לעזור לאתר שלך להופיע בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של קהל היעד שלך. לשם כך, עליך לבנות תוכן מהותי, למקסם מילות חיפוש רלוונטיות למוצר שלך, להוסיף את פרטי העסק שלך כדי שהגולשים יוכלו ליצור קשר ועוד. כל אלה יגרמו למנוע החיפוש לדרג את האתר שלך כרלוונטי ומעניין ולדחוף את הקישור אליו בין המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש, לפי מילות המפתח.  באופן כזה האתר שלך הופך להיות מקור סמכות בכל הקשור למוצר שלך.

סביר להניח שיהיו יותר גולשים שייכנסו לאתר שלך דרך קידום אורגני מאחר והוא אמין יותר על קהל הגולשים וכך תוכל להגדיל את הנוכחות שלך ברשת למשך זמן ארוך יותר.

קידום אתרים ממומן, לעומת זאת, דורש ממך להוציא כסף כדי לגרום לתוכן שלך להגיע לקהל היעד שלך.

מהו קידום אתרים ממומן ?

קידום אתרים ממומן הוא שיטה שבה אתה משלם עבור כל הקלקה על הקישור שלך במנוע החיפוש. בשיטה זו אתה משלם רק על הקלקות של אנשים שמתאימים לקהל היעד שהגדרת, כלומר, אנשים שמעוניינים בהצעה שלך.

עבור עסקים שלא נחשבים כסמכות שמאפשרת להם להופיע במקומות הגבוהים בחיפושים ולכן קידם אורגני לא יעיל עבורם, קידום אתרים ממומן יכול לעזור לעסק שלהם להישאר בתחרות ולהופיע במהירות בזמן שקהל היעד שלהם מבצע חיפוש. מודעות אלה מופיעות לרוב בשורות הראשונות בתוצאות החיפוש, עם המילה 'מודעה' בצידן.

יתרונות וחסרונות של קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן

  1. שלושת המודעות הממומנות הראשונות ברשימת תוצאות החיפוש מקבלות ארבעים ושישה אחוזים מההקלקות של הגולשים. מצד שני, מרבית הגולשים מתעלמים ממודעות ממומנות ונוטים להעדיף קידום אורגני.
  2. קידום אתרים ממומן הוא דרך יחסית זולה להתנסות והתשואה על ההשקעה היא יציבה מהמודעה הראשונה, לעומת קידום אורגני שבו התשואה עולה רק ככל שהאתר מקבל יותר סמכות ונראות. מצד שני, גולשים רבים חוסמים את הפרסום הממומן הקופץ להם בזמן שהם גולשים ולכן, המודעה מאבדת מהיעילות שלה.
  3. האלגוריתם של מנועי החיפוש שקובע את דירוג האתר בתוצאות החיפוש לא משפיע על מודעות ממומנות, בעוד שבקידום אתרים אורגני אתה נדרש בכל פעם לשנות את התוכן ומילות החיפוש לפי השינויים באלגוריתם החיפוש.