למנועי החיפוש קיימות שתי אופציות עיקריות: סריקת אתרים ובניית אינדקס של אתרים שנבחרו להיות הרלוונטיים ביותר להצגה.

הנה התשובה:

1.סריקה ופיתוח

מבנה הקישורים באינטרנט, משמש על מנת לאגד את כל הדפים יחד. הקישורים מאפשרים לחפש אתרים באמצעות רובוטים אוטומטיים, הנקראים סורקים או "עכבישים", בכדי להגיע למיליארדים של מסמכים, הנמצאים באינטרנט. ברגע שהמנועים, מוצאים את העמודים, הם מפענחים מהם את הקוד ומאחסנים את הקטעים הנבחרים מתוכם, במסדי נתונים מאסיביים, על מנת שיוכלו להשתמש בהם מאוחר יותר, כאשר יש צורך בשאילתת חיפוש בכדי לבצע את המשימה המונומנטלית של מחזיקי מיליארדי דפי אינטרנט, כך שניתן יהיה לגשת אליהם בשבריר של שניה.

מתקני האחסון המפלצתיים הללו, מחזיקים באלפי מכונות לעיבוד של כמויות גדולות של מידע במהירות רבה. כשאדם מבצע חיפוש באחד ממנועי החיפוש המרכזיים, הוא ידרוש תוצאות בצורה מהירה מאוד, כך שעיכוב של שניה או שתיים יכול ליצור חוסר שביעות רצון, לכן מנועי החיפוש מחויבים לעבוד קשה, בכדי לייצר כמה שיותר תשובות או תוצאות מהירות.

2.מתן תשובות

מנועי החיפוש, הן תשובות לשאלות (שאילתות). כאשר אדם מחפש שאילתה, מנוע החיפוש סורק את האוסף של ביליונים מסמכי ומבצע שתי פעולות, האחת הינה לתת את התוצאות הרלוונטיות או השימושיות של החיפוש המבוקש והפעולה השנייה, הינה סידור התוצאות על פי הפופולריות של האתרים.. שתי הפעולות הללו, הינן רלוונטיות ופופולריות עבור

קידום האתרים. כיצד מנועי החיפוש קובעים רלוונטיות או פופולריות?

המשמעות של מנוע חיפוש רלוונטי, היא הרבה יותר ממציאת המילים הנכונות בימים הקדומים יותר של האינטרנט. מנועי החיפוש לא הלכו רחוק יותר מאשר ביצוע צעד פשוט ולכן, תוצאות החיפוש היו בעלות ערך מוגבל. במשך השנים, מנועי חיפוש חכמים פיתחו דרכים טובות יותר לתיאום תוצאות על פי בקשת החיפוש. היום, מאות גורמים משפיעים על הרלוונטיות ואנו נדון בחשובים שבהם במדריך זה.

הפופולריות והרלוונטיות אינם נקבעים באופן ידני אל בצורה אוטומטית על ידי אלגוריתם שמהנדסים פיתחו. האלגוריתם נועד למיין את האתרים לפי רלוונטיות מסוימת שהוא דוגל לפיה (נוסחאות שהכניסו לו המהנדסים מראש) ולפי זה לדרג את האתרים במנוע החיפוש לפי השאילתה המחופשת. האלגוריתם של גוגל לדוגמה, מהווה מעל 200 פקטורים שונים שהמהנדסים של גוגל הכניסו אליו.

כיצד לזכות בהצלחה כבר בכניסה לאתר?

האלגוריתמים המסובכים של מנועי החיפוש, נראים אולי כבלתי חדירים אך הם מעניקים לנו תובנה קטנה כיצד להגיע לתוצאות טובות יותר או לזכות ביותר תנועה לאתר.

מידע על SEO על פי הנחיות מנהלי אתרי גוגל ההמלצות הבאות של גוגל לקבלת דירוג טוב יותר במנועי החיפוש שלה:
  • יש לבנות דפים בראש וראשונה, עבור המשתמשים ולא עבור מנועי החיפוש. אל תרמו את המשתמשים ואל תציגו תוכן שונה למנועי החיפוש ממה שאתה אמור להציג למשתמשים. זהו מנהג נפוץ המכונה "הסוואה".
  • בנו אתר עם הירארכיה וקישורי טרסט ברורים, כך שכל דף חייב להיות נגיש מקישור אחד לפחות שיהיה קישור של טקסט סטטי.
  • צור אתר שימושי, שיהיה עשיר במידע וכתוב דפים שיתארו בבירור ובמדויק את התוכן שלך. וודא, כי המאפיינים "כותרת", אלמנטים ו- ALT, יהיו תיאורים מדויקים.
  • השתמש במילות מפתח על מנת ליצור תיאור וכתובות URL אשר תהיינה ידידותיות ואנושיות ולספק את התיאוריה של URL לחיפושי מסמך, תוך שימוש עם הפניות 301.
מידע על SEO מתוך הנחיות מנהל האתר בינג
  • יש להבטיח, שמבנה כתובת ה- URL ומילת המפתח תהיה ברורה ושתהיה במקומה הנכון.
  • וודא כי התוכן שלך אינו קבור במדיה העשירה כגון: ADOBE, FLASH, FLASH PLAYER , JAVA SCRIPT, AJAX. כך שתוכל לוודא כי המדיה העשירה, אינה מסתירה את הקישורים עבור הסורקים.
  • צור תוכן עשיר במילות מפתח וכן, מילות מפתח בהתאמה למה שהמשתמשים מחפשים והפק תוכן חדש באופן קבוע.
  • אל תטמיע את הטקסט שאתה מעוניין בו בתוך תמונות, לדוגמא, אם אתה מעוניין כי הכתובת של החברה שלך יופיע באינדקס, וודא כי הכתובת אינה מוצגת בלוגו של החברה.

בנוסף לעצות הניתנות כאן בחינם, בכל למעלה מ-15 שנה, כאשר מנועי החיפוש כבר היו קיימים, מחפשי השיווק, מצאו שיטות לחלץ מידע כיצד מנועי החיפוש יכולים לדרג עמודים. משווקים ומקדמי אתרים, משתמשים במידע זה, על מנת לסייע לאתרים וללקוחות להשיג מיקום טוב יותר.

שתפו עם חברים

רוצה להתחיל למכור?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מידע נוסף שיעניין אתכם

איך שינה האינטרנט את תחום השיווק?

האינטרנט שינה את תחום השיווק והמכירות באופן דרסטי. בעבר, עסקים הסתמכו על פרסום בעיתונות, פרסום בטלוויזיה או פרסום מפה לאוזן, כדי להגיע לקהלי היעד שלהם. אבל המצאת ה-www (World Wide

איך לכתוב תוכן שיכניס תנועה אורגנית לאתר וגם ימיר אותה לפניות?

כל בעל או בעלת עסק רוצים למשוך את תשומת הלב של כמה שיותר גולשים. בנוסף, ישנה השאיפה גם להרשים את אותם אנשים שגילו עניין בעסק, ובשלב הבא המטרה היא לתרגם

מה החשיבות של קורס קידום אתרים בגוגל?

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא תהליך של שיפור דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מעניק לאתר שלך יותר חשיפה למשתמשים, מה שיכול להוביל ליותר

איך קידום אתרים בגוגל עובד?

קידום אתרים בגוגל (SEO) הוא תהליך של שיפור דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל. דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש מעניק לאתר שלך יותר חשיפה למשתמשים, מה שיכול להוביל ליותר