תמונה של 5 פקטורים מרכזיים על איך תוכן חדש משפיע על הקידום

בשנת 2003, מהנדסי גוגל, גילו פטנט שטלטל את עולם  ה-,SEO. המבוסס על פי  ניקוד של תוכן המסמך המעודכן. פטנט זה, לא בלבד שהציע תובנה במוחו של מנוע החיפוש הגדול בעולם- גוגל, אלא שאף סיפק מפת דרכים מדויקת לדרך שגוגל היה אמור להגיע אליה רק תוך שנים רבות. בסדרה זו, של 10 הפטנטים החשובים ביותר בכל הזמנים. ביל סלווסקי, מראה כיצד פטנט זה, גרם להמצאת פטנטים נוספים בסדר גודל קטן יותר.

לרוב, מדובר על פטנטים כפולים שהם מעט שונים. התגלית האחרונה שהתגלתה באוקטובר 2011, מראה, כי רבים מן השינויים האלגוריתמיים שאנו רואים, הם כתוצאה מהרעיונות המקוריים שהגו מזה שנים רבות- מהנדסי גוגל. אחד העדכונים האחרונים, הינו העדכון של ריענון גוגל, אשר שם דגש מיוחד על החדרת תוכן חדש יותר , עבור שאילתות מסוימות. כיצד גוגל החליט בדיוק על הריענון, היה באמצעות רעיון מבריק, אשר גילה ג'סטין בריג'ס בניתוח שביצע. לג'סטין, מגיע הרבה קרדיט על ניתוח זה ולהביא להשראה, באמצעות פוסט זה. למרות שהריענון האחרון, זוכה להמון תשומת לב, האמת שהניקוד של גוגל, מבוסס על ריענון של שנים.

כיצד גוגל מעניק ציונים לתוכן חדש

אחד ממהנדסי גוגל, עמית סינגל, נסביר, כיצד לחיפושים שונים, יש צרכי ריענון שונים.. המשמעות היא שגוגל מודד את כל המסמכים עבור הריענון מאשר ציון לכל עמוד, על פי סוג וצורך החיפוש. בזמן שהשאילתות זקוקות לריענון תוכן, גוגל עדיין משתמש בתוכן ישן, בנוסף על כך, מאוחר יותר. סינגל מתאר, את סוגי מילות המפתח, תוך חיפוש ודרישה של תוכן חדש על פי:

  • האירועים האחרונים או נושאים מרכזיים כגון" לכבוש את אוקלנד" או "נעילת ה-NBA"
  • אירועים החוזרים באופן קבוע כגון "ציוני NFL" או "רוקדים עם כוכבים" או "רווחי אקסון".
  • עדכונים תכופים כגון "מצלמת SLR הטובה ביותר" או "ביקורות על רכב מסוג סובארו אימפרזה".

הפטנטים של גוגל, מציעים תובנה מדהימה על איך וכיצד ניתן להעריך תוכן באמצעות איתותי ריענון, על פי דירוג התוכן בהתאם. על פי כך, ניתן להבין כי אלה הם אינם חוקים חדשים או מהירים, אך תיאוריות העומדות בקנה אחד עם שבבי הפטנט של אופטימיזציה בחיפוש מנוע. ועל סמך ניסויים שבוצעו עם השנים. שום דבר אינו תחליף להתנסות ישירה, תוך שימוש בשיפוט הטוב ביותר שלכם ותרגישו חופשי  לבצע ניסויים משלכם, על בסיס  המידע כדלקמן. האיורים הבאים, הם באדיבות המעצב הגרפי האהוב עלי, דון שפרד.

1.ריענון על פי תאריך ההקמה

דף אינטרנט, מקבל ציון ריענון, על בסיס תאריך ההקמה, אשר דועך עם הזמן. ציון ריענון זה, עשוי לחזק את פיסות התוכן, עבור שאילתות חיפוש מסוימות, אך מוריד את ציונו, ככל שהתוכן הופך להיות ישן יותר. תאריך ההקמה הוא לרוב, כאשר גוגל מודע למסמך כאשר למשל, כאשר Googlebot, מעדכן את האינדקסים על פי הקישורים. שאילתות מסוימות של מסמכים ישנים יותר, עשויים להיות עדיפים יותר, מאשר חדשים. כתוצאה מכך, מסמכים אלה, עשויים להיות יעילים יותר לדירוג המסמך, בהתבססות על גיל, מהגיל הממוצע בערכת התוצאות. כל הנאמר, בהקשר לאפליקציה של הפטנט  האמריקאי, בהתבסס על עדכון תוכן המסמך

2.שנוי מסמכים- עד כמה זה משפיע על הריענון

גילו של דף האינטרנט או הדומיין, אינו הגורם היחידי לריענון.  מנועי החיפוש, עשויים לדרג תוכן עדכני , באופן שונה מתוכן שאינו משתנה. במקרה זה, סכום השינוי בדף האינטרנט, עשוי כן לשחק תפקיד. למשל שינוי של משפט אחד, לא יקנה ריענון משמעותי כמו, ההשפעה של שינוי גדול בגוף הטקסט. כמו כן מסמך,  אשר באופן יחסי, יש בו כמות גדולה של תוכן, שמעודכן לאורך זמן רב מדי, עלול להיות מדורג באופן שונה.

3.כמות הגולשים הצופים במסמך, משתנה  על פי השפעת הריענון בתוכן

תכנים המשתנים בתדירות גבוהה, מדורגים באופן שונה, מאשר תכנים שמשתנים בכל כמה שנים.. במקרה זה, בהתייחס לדף הבית של הניו יורק טיימס, אשר מעודכן בכל יום ויש לו רמה שינוי  גבוהה. ה UA עשוי להיקבע כפונקציה של גורם אחד או יותר כגון מספר של דפים חדשים וייחודיים לתקופה של  זמן מסוים, לעומת המספר הכולל של הדפים הקשורים למסמך.

4.השפעת הריענון ביצירת עמוד חדש

במקום לתקן, דפים בודדים וייחודיים של אתרים, הוסיפו דפים חדשים לחלוטין בקצב גבוה. במקרה זה, עם יותר בלוגים. אתרים שהוסיפו דפים חדשים, בקצב גבוה, עשויים אף להרוויח ריענון  ודירוג גבוה. יותר, מאשר אתרים שהוסיפו תוכן, בתדירות נמוכה יותר. ישנם מקדמי אתרים אשר מתעקשים על כך שאתם תצטרכו להוסיף 20-30% דפים חדשים לאתר שלכם, בכל שנה, זה מה שיספק עבורכם את ההזדמנות לייצר תוכן חדש ורלוונטי, למרות שאינכם צריכים להזניח את התוכן הישן שלכם באתר, במידה והוא זקוק להתייחסות מצדכם.

ה-UA, עשוי להיקבע כפונקציה אחת או יותר, כגון מספר העמודים החדשים או הייחודיים שמשויכים במסמך למשך תקופה מסוימת. ישנן גורם נוסף, אשר עשוי לכלול את היחס בין מספר הדפים החדשים או הייחודיים שמשויכים למסמך, לעומת המספר הכולל של העמודים הקשורים למסמך ההוא.

5.שינויים חשובים בתוכן- משנים יותר

שינויים הנעשים באזורים חשובים במסמך, מעניקים רעננות וחדשנות יותר מאשר שינויים שנעשים באזורים שהם פחות חשובים במסמך. תוכן פחות חשוב  הכולל ניווט, פרסום ותוכן שולי. תוכן שהוא  חשוב,  צריך לתפוס מקום מרכזי בחלקו העליון של הדף.

תוכן ייחשב ללא חשוב, אם העדכונים ישתנו כמו ג'אווה סקריפט, תגובות, פרסום, אלמנטים ניווטיים, תבניות קבועות, או תאריך, או תווית זמן, עשויים לתת לו משקל קטן  באופן יחסי, או שתהיה התעלמות , כאשר מגדירים את ה- UA.