תמונה של איך לשפר קמפיין PPC בגוגל

אם הקמפיין שלכם מתחת לציפיות שלכם ואתם יודעים שהוא מסוגל להרבה יותר אך לא יודעים מה לעשות, המאמר הבא הוא בשבילכם.

אני אתחיל ואומר שה"אני מאמין" שלנו בקשר ללקוחות PPC אומר שישנם 3 סוגי לקוחות: אלה שימירו תמיד, אלה שלא ימירו אף פעם והמתלבטים – המתלבטים הם האנשים שלנו.

במידה ואתם לא יודעים מהו קמפיין PPC ומהי מודעה אתם יכולים  להסתכל

כאן.

ישנם מקרים בהם הקמפיין אדוורדס לא מביא תוצאות כמו שציפיתם כשיש הקלקות אך אין המרות או שיש חשיפות אך אין הקלקות הן 2 מבעיות הנפוצות ביותר בקמפיינים בגוגל.

בשתי המקרים מדובר על "קצר בתקשורת".

כשיש הקלקות אבל אין המרות:

יש הקלקות ואפילו ה-CTR (הקלקה ביחס לחשיפה) נורא גבוה אז למה אין לי המרות?

המספר של CTR טוב משתנה מתחום לתחום, שלא יגידו לכם אחרת.

הסיבה – קצר בתקשורת

במקרה הזה הלקוחות נכנסים אך לא משאירים פרטים מה שאומר שמשהו בין

הדף נחיתה

למודעה לא בסדר. זה יכול להיות כמה דברים:

1.תבדקו אם מה שהבטחתם במודעה זה אכן מה שהלקוח מקבל בדף נחיתה, לדוגמא אם הצעתם שיעור ראשון חינם ובדף נחיתה מופיע שיעור ראשון בחצי מחיר הלקוח מקבל תחושה של תרמית ויוצא.

2.תבדקו איך נראה הדף נחיתה, האם הכפתור הנעה לפעולה בולט, האם הטופס צור קשר במיקום בולט והוא פשוט ונוח (אין לו מלא שדות מילוי- כמה שפחות יותר טוב), האם הוא נטען מהר גם מהמובייל וגם מהמחשב וכדומה- תמיד תקחו בחשבון שאם אתם מפרסמים לישראלים, הלקוח הישראלי הוא חסר סבלנות, הוא מחפש את הדרך הכי קצרה והכי נוחה, במידה ולא הוא מוותר.

 

נ.ב – חשוב לי לציין, שאל תסיקו שאין המרות בגלל נראות דף נחיתה, הוא יכול להיות מכוער וממיר.

3.יכול להיות שהמודעה מטעה אנשים שהגיעו דרך מילות מפתח ספציפיות, לדוגמא : אם אתם מוכרים ביטוחי רכב, ויש מילת מפתח "רכב" תוותרו עליה, האדם שמחפש, אולי מחפש לקנות רכב, מקבל רושם מטעה ונכנס סתם.

4.יכול להיות שמתחרים לוחצים, מה עושים במקרה כזה? יש מספר מערכות למניעת הונאות קליקים, clickcease היא אחת שכזו שעושה עבודה מצויינת.

 

5.יכול להיות שיש המרות אך אתם לא מקבלים אותם למייל

כן גם זה יכול לקרות, קרה לטובים שבנינו, במידה ואם אתם עובדים עם וורדפרס תתקינו תוסף לגיבוי טפסים ובסוף כל יום תעברו עליו.

6.מיקום- לא הרבה יודעים את זה, אבל אם אתם מקדמים עסק לוקאלי אז חשוב שתדעו שהמיקום כלפי משתמשים במחשב לא עובד. מה זאת אומרת? הלקוח שלכם הוא בעל חנות פלאפונים ברעננה ומן הסתם אתם מטרגטים את הקמפיין לתושבי רעננה, מהפלאפון הכל טוב ויפה וגוגל מזהה לפי הgps איפה הלקוח נמצא, אך לפי המחשב זה לא עובד ואפילו רחוק מכך, מטעמי בטיחות בארץ הקודש המיקום אינו מדויק כלל וגוגל מזהה את מיקום המשתמש מהמחשב לפי איפה שרתי האינטרנט שלו נמצאים וכך יכול לצאת מצב שאתם מקבלים הקלקות מתושבים מערים אחרות ולא רלוונטיות שגוגל מזהה אותם כיושבים ברעננה.  אם זה עסק לוקאלי ולא חנות אינטרנטית, עצה שלי – או שתוותרו על המחשב כפלטפורמה לפרסום או שתעשו ביטויי זנב ארוך עם התמקדות בערים כמו לדוגמא "חנות פלאפונים ברעננה", "תיקוני פלאפונים ברעננה" וכולי

תבדקו שהביטויים שלכם הם אף פעם לא בהתאמה רחבה, תאמינו לי שום דבר טוב לא ייצא מזה. גוגל תביא לכם הקלקות מהביטויים הכי לא קשורים שיש העיקר שתשלמו להם כסף.

התאמה רחבה – דיקור סיני

התאמה מדויקת – [דיקור סיני]

התאמה לביטוי – "דיקור סיני"

7.תוסף התקשרות – כמו שציינתי למעלה, הלקוח הישראלי חסר סבלנות, הוא תמיד ייחפש קיצורי דרך ולא תמיד תהיה לו סבלנות להשאיר פרטים ולחכות שתחזרו אליו. מה יעשה לו את החיים קלים יותר ממרחק שיחה ליעד הנכסף. לא תמיד זה המצב, אז שלא תוותרו על נראות דף הנחיתה בחיים, יש אנשים המעדיפים להשאיר פרטים. בנוסף, יש עסקים שאפשר לוותר על התוסף (חנויות אינטרנטיות למשל) ויש לקוחות שאסור לוותר עליו (מנעולנים למשל).

8.מיקום מודעה – הניסיון המקצועי שלנו במספר רב של קמפיינים הוא ששום לקוח טוב לא ייצא מהמקום הראשון.

על המקום הראשון לוחצים משועממים, סקרנים, מתחרים ועוד אנשים שהם בטח שלא לקוחות פוטנציאלים. תמיד תכוונו למיקום העליון ה-2 או ה-3 אך לא הראשון.

9.תזמון הצגת מודעות – תסלחו לנו על הסקת המסקנות שלנו אבל שום המרה לא תהיה לבעל עסק נורמטיבי בשעות הלילה, תכבו אותה אחרי 11, אלא אם כן העסק שלכם הוא עסק שעובד בשעות האלה. גם פה, יהיו רק קליקים של משועממים.

10.אותנטיות – אין לכם מושג כמה זה Game changer. תנו דוגמאות אמיתיות, תמונות של לקוחות מרוצים, תמונות של טיפולים, סרטונים(ממש מוכר) שבהם אתם מראים את המקום, מראיינים לקוחות מרוצים ועוד. תמונות משאטר סטוק לא יעשו את העבודה ואם כבר את ההפך, הלקוח יחשוב שמדובר בתרמית וינטוש, לעומת זאת בהתחייבות, תמונות אמיתיות יעשו ההפך.

 

כשיש חשיפות אך אין הקלקות

אומנם מדובר במקרה נדיר, אך גם זה יכול לקרות וכך תמנעו מזה:

1.אולי המיקום נמוך מדי. חשוב לזכור שהלקוח הדיגיטלי לא יהיה נאמן למשהו שהוא לא מכיר והוא יקליק על התוצאה הראשונה או השנייה שהוא רואה.

גם תמיד תסתכלו על עצמכם לפני שהייתם משווקים, כי אחר כך כל התפיסה שלכם משתנה.

שאתם חיפשתם משהו, האם גללתם עד לתוצאות האחרונות (אם בכלל ידעתם שיש מודעות בסוף)?  עכשיו המתחכמים בוודאי יגידו "מי לחץ על מודעות בכלל?" או "ברור שכן" אבל לא עם כולם זה היה המצב.

2. כנסו לדף מילות המפתח ותסתכלו אילו מילים מביאות הרבה חשיפות אך ללא הקלקות (דבר המשפיע לרעה על הציון איכות) ותשהו אותם – כנראה שהם לא רלוונטיות.

3.תנו הצעת ערך שווה – הלקוח דיגיטלי כמו שכבר אמרנו הוא פשוט יילך למי שהצעת הערך שלו היא הכי טובה – "50 אחוז הנחה", "שיעור ראשון מתנה", "ספר חינם" , כמובן שחשוב לשים לב למה שהמתחרים מפרסמים גם, לדוגמא אם יש לכם מוצר והחלטתם לציין את המחיר שלו תוודאו שהמחיר של המתחרה שלכם לא זול יותר, למשל "טיסת ניסיון ב599₪" והמודעה של המתחרה שלכם היא  "טיסת ניסיון ב499" מן הסתם תוותרו על ציון המחיר ותחשבו על דרך יצירתית נוספת.

4. הנעה לפעולה כבר בכותרת של המודעה. אל תשימו הנעה לפעולה רק בתיאור אלא גם בכותרת, שזה הדבר הראשון שנקלט בעיניו של המתובנן.

5.השתמשו בדחיפות גם בדף נחיתה וגם במודעה – "נשארו עוד 3", "יומיים אחרונים למבצע" וכדומה. לאלה שלא יודעים באמצעות סוגריים מסולסלים אתם יכולים להוסיף למודעה אלמנט של ספירה לאחור.

6.שללו, שללו שללו שללו – אין מצב שהתחלתם קמפיין מבלי לשלול מילות מפתח. נכון שאין מה לעשות ולא כל המילים יקפצו לנו לראש שנשלול אבל תתחילו מאפס תמיד תשללו את ה"בחינם" ו-"החינם" אנשים שהמודעה קופצת להם שיש בפנים את המילה חינם לא ימירו לכם כנראה.

(טיפ: אם אתם רוצים לשלול כמה שיותר לפני שרץ הקמפיין תשימו את כל מילות המפתח שלכם במתכנן מילות המפתח של גוגל" וכל מה שהוא מציע לכם אך לא תואם לכם תעשו בעמודה נפרדת של שלילה ותשללו אותם).

דחיפות
דוגמא למבצע בכותרת ואלמנט של דחיפות

7.דברו ללקוח בשפה שלו – דיבור רובוטי ורשמי לא ישכנע אותו, דברו איתו בגובה העיניים, שפה קלילה או לבוא עם תשובה לבעיות שלו "סובל מכאבי גב"? "מחפש להיגמל מעישון?, "סוף לעישון" וכדומה..

לסיכום

תשימו את עצמכם בצד של הלקוח ותחשבו איך אתם הייתם מגיבים לכל דבר גם לפרט השולי ביותר.

 

 

*ציון איכות – מספר הנע מ-1 עד 10, מורכב מהקלקות ביחס לחשיפות, חווית דף נחיתה (כמה זמן הגולשים שהו באתר וכמה הוא רלוונטי למודעה), וכמה רלוונטית המודעה למילות המפתח שלה.

הטענה הגדולה אומרת שכמה שציון האיכות יותר גבוה ככה תשלם פחות על המחיר לקליק על מיקום מסוים, בפועל, לדעתי זה שטויות. מי שמשלם יותר יהיה יותר למעלה שלא ימכרו לכם סיפורים.

הציון איכות קיים רק בשביל שיוצגו רק מודעות רלוונטיות למילות מפתח, אם הציון נמוך המודעה לא תוצג כלל.